We zijn erg trots als De Roos op onze laatste uitgave, de vertaling van de tekst Giacomo Joyce door de heren Bindervoet en Henkes.  Met de treffende tekeningen van Erik Bindervoet erbij in de geest van de tijd gemaakt heeft Niels Schrader een goed uitgangspunt gehad voor deze heel fraaie uitgave.

Onze volgende uitgave wordt de al eerder aangekondigde tekst van Jouke Turpijn  in het verlengde van het HP  Ik tijdperk. Anders dan eerder voorgesteld, maar als het lukt in een wel heel bijzondere typografie van Frits Jonker. Kijk maar eens op deze website.

Daarna, als eerste volgend jaar een bundeling van teksten van drs P.  geordend  op basis van de door hem gebruikte verschillende versvormen.  Dat klinkt een beetje saai. Maar wordt heel boeiend en nieuw.  Jaap Bakker van het drs P Jaar-en Bewaarboek  gaat dit voor ons maken.

Mathieu Lommen en Karen Polder bereiden een uitgave voor van werktekeningen van Helmut Salden. En dat kan echt heel mooi worden ook al omdat er voor een bijzondere bindwijze gekozen gaat worden waardoor de tekeningen van een spread over twee pagina’s volledig vlakliggen.  Mathieu Lommen vertelt daarbij het hele verhaal.

Voor De Roos 75 jaar werken wij met Jan Piet Filedt Kok en Saskia de Bodt aan een tentoonstelling waarbij vooral veel aandacht zal zijn voor alle beeldend materiaal  “Van Escher tot Armando”. Zodra wij weten waar dat zal gaan plaatsvinden laten wij dat weten.